DEADLY CLASS #11 (SPRAWDŹ)

Tomasz Drabik, Mechaniczna Kulturacja: Deadly Class to od samego początku wciągająca opowieść, którą czyta się głównie obrazami. Zachwycające kadry potrafią wywoływać przeróżne emocje. Jest to typowa rozrywka dla dorosłych przez duże R. Twórcy nie mają żadnych skrupułów w przedstawianiu przemocy, wulgaryzmów i krwawych, czasami bezsensownyc,h morderstw. Balansują pomiędzy powagą, absurdem i humorem, ale starają się nadać swojej historii realizmu, przez co jeszcze mocniej zapada w pamięci. A im bliżej finału tym bardziej poważniej. Mam nadzieję, że finał spełni wszystkie oczekiwania.

 

SWEET PAPRIKA #2 (SPRAWDŹ)

Jarosław Kowal, Soundrive: Mirka Andolfo potrafi pokazać kobiecą perspektywę w niedostępny dla mężczyzn sposób, zarówno od strony emocjonalnej, jak i anatomicznej (osoby przyzwyczajone do budowy kobiecych ciał u Marvela albo DC Comics mogą być zaskoczone). Nawet jeżeli na pierwszy rzut oka "Sweet Paprika" wydaje się tytułem dalekim od własnych komiksowych preferencji, warto dać mu szanse i wsiąknąć w to wyjątkowo narysowane, proste, ale nienaiwne romansidło, które udowadnia, że da się napisać seks-komedię bez żenady.

 

PLOT HOLES (SPRAWDŹ)

Harry Raszczak, Konsolowe: Jakie wrażenie pozostawia po sobie Plot Holes? Jest z pewnością udaną próbą stworzenia grupy superbohaterów. Można się było o to trochę obawiać, ponieważ komiks superbohaterski, jako jeden z najpopularniejszych gatunków, widział już wiele i trudno tutaj czytelnika zaskoczyć. Pomysł na połączenie bohaterów pochodzących z różnych gatunków i stylów graficznych był strzałem w dziesiątkę.

 

PEWNEGO RAZU WE FRANCJI (SPRAWDŹ)

Piotr Gołębiewski, Esensja: Jak dotąd „Pewnego razu we Francji” więcej obiecuje, niż oferuje. Temat, który porusza, jest ciekawy, a niejednoznaczność biografii Joanoviciego daje spore możliwości fabularne. Na razie jednak mamy do czynienia z lekkim chaosem kompozycyjnym. Miejmy nadzieję, że to tylko rozgrzewka przed kolejnymi odcinkami, które mają ukazać dwoistość natury Jospeha.

 

RIO (SPRAWDŹ)

Balint Lengyel, Poltergeist: Podsumowanie Rio to raczej formalność, bowiem 290 stron mija błyskawicznie na wybornej, chociaż ciężkiej, chwilami może nawet wstrząsającej lekturze. Mimo, że nie brakuje też pięknych aspektów, to jednak Garcia kreśli realistyczny i wciągający obraz brazylijskiego społeczeństwa oraz reguł rządzących slumsami. A że przy tym historia porywa czytelnika w wir intrygi? Tym lepiej i dla komiksu i dla odbiory!

 

MASKA #1 (SPRAWDŹ)

Paradise with Books: Maska Omnibus. Tom 1 to prawdziwa jazda bez trzymanki. John Arcudi i Doug Mahnke stworzyli komiks przepełniony dramatycznymi wydarzeniami, humorystycznymi sytuacjami, ale także groteskowymi bohaterami. Mam wrażenie, że komiks zachwyci najbardziej wymagających czytelników - na przestrzeni wielu stron odkryjecie szaleńczą przygodę, która dostarczy nie tylko rozrywki, ale wciągnie do pełnego nierealnych zdarzeń świata. Gdyby tylko można było ubrać maskę...

 

THE GOON (SPRAWDŹ)

Kamil Śmiałkowski: Powell jest wielki. Cudownie bawi się i treścią i formą swojego komiksu. Nie boi się eksperymentować (choć w tym tomie po raz pierwszy mam wrażenie, że niektóre z tych eksperymentów idą trochę w bok i już tak dobrze nie współdziałają z resztą), ale i tak jest bardzo dobrze.